forside | kart | fakta | tips | oppslag | nyheter | artikler | debatt |  video | musikk | mat | | helse | mysterier | penpals | linker | billetter | kontakt |

Jeanett og Alexander i Noosa.

Jeanett og Aleksander i Australia:
- Noosa er den desidert kosligste plassen vi har vært
til nå

Vi har tidligere lest hvordan Jeanett Sætre og Aleksander Måseide etter å ha levd livet i Fiji dro til nordøstlige Australia. De leide bil, og etter Fraser Island med sandyner og dingoer satte de kurs sørover mot Noosa og så Brisbane. Her er deres reisebrev:
Noosa
Noosa ligger omtrent 130 kilometer nord for Brisbane i det som kalles Sunshine Coast i staten Queensland.
Jeanett på stranden
Noosa strand
Aleksander og Jeanett

- I dag har vi dratt fra fantastiske Fraser Island til nydelige Noosa. Vi sjekket ut fra hotellet klokken 10, og ankom Harvey bay (der fergen fra Fraser legger til kai) i halv 12 tiden. Derfra til Noosa er det ca 1 og en halv times kjøretur. Turen gikk kjempe fint, Yarisen vår går som en kule.. eller iallefall nesten :P Vi kom oss iallefall fram. Hotellet ligger en gate fra stranden, og midt i selve sentrum, kan ikke bli mer sentralt.
Alt vi trenger
- Vi har fått en liten leilighet med balkong og utsikt til bassenget. Leiligheten har alt vi trenger, til og med vaskemaskin og tørketrommel på badet, noe som passet perfekt nå, vi hadde nemlig en del klær som måtte vaskes. I ettermiddag gikk gikk vi ned på stranden og bare slappet av.
Vakker liten plass
- Noosa er en vakker liten plass, og vi synes dette er den desidert kosligste plassen vi har vært til nå. Noosa er også en del mer eksklusivt enn de andre plassene, noe vi merker godt på resturantene, men siden vi har leilighet med alle fasiliteter har vi handlet inn brød og diverse slik at vi kan spise frokost og lunsj her, noe som er fint for budsjettet vårt :o) Før vi gikk ut for å spise middag tok vi oss en heerlig dukkert i et av hotellets to jaquzzi, livet er jammen godt :)
Ta livet helt med ro
- De siste dagene, eller egentlig helt siden vi kom til Australia har vi hatt fullt opp med opplegg hver en eneste dag, men i morgen har vi ingen andre planer enn å sove til vi våkner og ta livet helt med ro på bassenget og ved stranden, noe vi kjenner skal bli veldig deilig.
Lever eventyret fullt ut

- Som dere sikker skjønner har vi det flott, ja vi har det rett å slett fantastisk.. Vi nyter virkelig dagene og lever eventyret fullt ut :
). Skulle egentlig blogge i går, men var virkelig ikke i form når vi kom inn på hotellet etter middagen, hva som var gale er ikke godt å si, men en god natt søvn kurrerte heldigvis det hele:).
I går hadde vi en fantastisk og avslappende dag. Vi sto opp i 10 tiden, spiste en god frokost på verandan før vi lusket oss ut til basseng området for å slikke litt sol. Vi forflyttet oss senere ned på stranden, jeg orket ikke ligge der så lenge siden jeg HATER sand, spesielt når jeg ikke har solseng å må ligge rett på stranden :P jeg dro derfor opp på hotellet igjen og koste meg i jaquzzien :) Lifes good!!=) På kvelden spaserte vi omkring i hovedgaten og spiste en bedre middag ved en resturant som flere år på rad har blitt kårer til den beste sjømat resturanten i området.
Skapt av Steve Irwin
Steve Irvin og krokodille
Steve Irwin
- I dag dro vi fra Noosa i 11 tiden. På vei mot Brisbane. Vi stoppet ved Australia Zoo, en verdenskjent zoo som er skapt av Steve Irwin. Her så vi masse krokodiller, koalaer, emu (etter å ha sett den live har vi endelig funnet ut at dette dyret er en fugl), slanger, tigere, rød panda og masse masse mer. I tillegg har vi også matet elefanter:). Dyreparken er utrolig kult laget, og det kryr av fantastiske skapninger der.
Stooor by
- Vi kom fram til Brisbane i 5 tiden. Vi kjører som sagt uten GPS, og Brisbane er en stooor by.. Så å finne et lite hotell, som vi hadde bestilt på forhånd kunne bydd på problemer, men vi hadde litt gullhår i ræ.. og brukte heldigvis ikke mer enn i underkant av en time, flaks for oss og ikke minst for tålmodigheten min :P. Nå i kveld har vi vært ute å spist og vært å spilt bowling ( Ja faktisk!! Og det var veldig gøy, selv om Aleksander vant:P) Nå tar vi kveld før vi skal tiiidelig opp, i morgen skal vi nemlig fly til Sydney. Dagene her nede går så sykt fort, å det er helt villt å tenke på at vi allerede er kommet så langt i turen, vi har heldigvis masse å se fram til fremdeles :)

Av Jeanett og Aleksander

For Jeanett og Aleksander egen internettblogg om turen - klikk her.
For våre faktasider om Australia - klikk her.
For våre andre artikler/reisebrev fra Australia - klikk her.

"Det Siste Paradis"
Det siste paradisBoken om Terje Dahls seilas i 22 fots Coco Loco, den minste båten til å legge ut på en jordomseiling.
" - Du er klin kokos! sa vennene mine da jeg kastet loss fra Rådhuskaia. Etter fire år, to orkaner og fire tropiske stormer måtte jeg lure på om de hadde rett..."
Klikk her for å lese utdrag fra boken.
Pris kr.150,-

Klikk her for å lese om Terje Dahls bøker.
Mer om Terje Dahls sydhavsliv, klikk her.
forside | kart | fakta | tips | oppslag | nyheter | artikler | debatt |  video | musikk | mat | helse |              | mysterier | penpals | linker | billetter | kontakt |